0

Brak produktów w koszyku.

Reformulacja perfum

Reformulacja perfum – Co to jest i czy wpływa na zapach?

Jak reformulacja perfum wpływa na zapach?

Pewnie wielu z Was zastanawia się co takiego kryje się pod tajemniczym pojęciem reformulacja perfum? Zdziwicie się bardzo, bowiem każdy nas zetknął się z tym zjawiskiem niejednokrotnie. Cała tajemnica tkwi jedynie w nazwie.

Reformulacja to nic innego jak zmiana receptury perfum, która sprawia, że dany zapach pachnie inaczej niż wcześniej. Reformulację wywołują zmiana składników lub ich proporcji, wzbogacenie lub zubożenie ko pozycji. Pasjonaci perfum nie pałają miłością do tego zjawiska, ponieważ zapachy po reformulacji tracą niejednokrotnie na jakości, gdyż są mniej trwałe i znacznie odbiegają od swojego pierwowzoru.

Dlaczego producenci perfum stosują reformulację?

Jest wiele czynników skłaniających producentów do reformulacji. Zdecydowanie najważniejszym z nich jest chęć zwiększenia sprzedaży przez unowocześnienie istniejących już kompozycji. Ma to na celu pozyskanie młodszej klienteli wśród kupujących. Zjawisku temu towarzyszy często zmiana designu flakonu i opakowania. Producenci niejednokrotnie dążą do obniżenia kosztów produkcji przez zamianę składników naturalnych na ich syntetyczne, gorsze jakościowo odpowiedniki. Jest też druga strona medalu. Producenci muszą stosować się do wymogów Międzynarodowego Stowarzyszenia Substancji Zapachowych IFRA (International Fragrance Association). Organizacja ta w oparciu o badania dermatologiczne podaje, które komponenty perfum mogą powodować reakcje alergiczne. Producenci zaś ograniczają w tym przypadku korzystania z tych substancji do minimum. Obecnie do takich składników zaliczane są np.: mech dębu, olejki cytrusowe, jaśmin, wanilia.

Bardzo głośnym przypadkiem reformulacji zapachu była woda perfumowana Calvin Klein Euphoria dla kobiet. Wiele osób „skarży się” na nowy zapach i szuka tego przed zmianą poza granicami europy.

A jednak tajemnica

Producenci perfum w większości przypadków nie podają do publicznej wiadomości informacji, że dany zapach uległ reformulacji. Nic dziwnego – mogliby w ten sposób osiągnąć skutek odwrotny do zamierzonego, czyli spadek sprzedaży. Skąd zatem zwykły Kowalski ma wiedzieć, że perfumy są po reformulacji? Najlepiej poczytać i poszukać informacji na ten temat w internecie: na blogach, forach poświęconych tematyce perfum.

Które perfumy Waszym zdnaiem przeszły pozytywną reformulację?
Która reformulacja jest Waszym zdaniem nie do zaakceptowania?

Piszcie czekamy na Wasze opinie.